Het belang van binnenreclame
Binnenreclame gebruiken
Veel bedrijven en merken gebruiken reclame vooral als buitenreclame. Dit is natuurlijk bedoeld om potentiële klanten te trekken. Helaas is binnenreclame hierdoor vaak het vergeten kind, en dat is zonde. Want binnenreclame is minstens net zo belangrijk, voor uw bedrijf én voor uw klanten. U staat ervan te kijken welke nadelige effecten geen of gebrekkige binnenreclame op uw bedrijf kan hebben. Lees in dit blog over het belang van binnenreclame.
Branding
Het zorgen voor een goede eerste indruk als de klant uw gebouw binnen komt wandelen, is essentieel om een klant te behouden én om nieuwe klanten binnen te halen. Door ervoor te zorgen dat uw logo aan een (glazen) wand te zien is bij binnenkomst, is een nieuwe klant gelijk gerustgesteld, wetende dat hij of zij aan het juiste adres is. Als u binnenreclame overeenkomt met uw buitenreclame, is dat ook nog eens goed voor de consistentie in uw branding.
Professioneel
De juiste bewegwijzering zorgt ervoor dat uw klanten, en nieuwe werknemers, niet verdwalen. Zelfs in relatief kleine panden kan dit al bijzonder handig zijn. Vooral als uw bedrijf te klein is voor een receptie. Ook kan het bekrachtigen van uw merk in uw bedrijfspand, extra opvrolijking en motivatie van uw personeel betekenen. De juiste binnenreclame kan zelfs helpen met het maken van een ideale werkconditie.
Veel opties
Net als met buitenreclame zijn er met binnenreclame een boel opties. Afhankelijk van uw type bedrijf, kunt u zelf het beste beoordelen welke binnenreclame het beste bij uw bedrijf past. U kunt denken aan etalages, foto’s, posters, textielframes, logo’s, slogans of de namen van klanten uit uw bestand waar u trots op bent.
Wilt u tips over hoe u het interieur van uw bedrijf kunt verfraaien met binnenreclame? Neem direct contact met ons op.